Register and Schedule your Luminatrix® session

VERGOEDINGEN

Een aantal van de diensten van Moms&More zijn vrijgesteld van BTW voor particulieren. 

De kosten van een sessie hoef je lang niet altijd volledig zelf te betalen. Hieronder een overzicht van de mogelijkheden voor vergoedingen.

 
Vergoeding door zorgverzekering

 

Moms&More is aangesloten bij de beroepsvereniging VIV en koepelorganisatie RBCZ. De kosten van de sessie kun je daarom geheel of gedeeltelijk vergoed krijgen bij veel zorgverzekeraars in Nederland. Het is raadzaam om vooraf bij je zorgverzekering te informeren naar de mogelijkheden binnen je (aanvullende) polis, omdat iedere zorgverzekeraar zijn eigen voorwaarden hanteert. 

Wanneer je aanvullend verzekerd bent, worden de sessies/therapie van Moms&More (afhankelijk van je verzekeraar en polis) deels vergoed onder Integrale therapie (behandeling overige psychosociale therapie). Omdat het in de aanvullende verzekering zit hoef je niet eerst het wettelijk verplichte eigen risico te betalen! 

Hoe het werkt: Jij betaalt de sessie aan Moms&More en dient vervolgens je factuur in bij de zorgverzekeraar die jou -afhankelijk van je polis- (deels) terugbetaalt. Je krijgt dus zelf een factuur die je kunt declareren bij je ziektekostenverzekering. Wil je gebruik maken van de vergoeding? Geef dit dan aan bij aanmelding, dan zorg ik dat de juiste zaken op de facturen staan vermeld. 

Als je navraag wilt doen bij je zorgverzekeraar dan is het van belang om te vermelden:

  • Integrale therapie is een psychosociale therapie en wordt bekostigd vanuit de aanvullende verzekering
  • AGB-code praktijk: 90063795 / AGB-code zorgverlener: 90104506

 

Registraties

  • VIV (Vereniging Integrale Vitaliteitkunde), beroepsvereniging 1907940
  • RBCZ (Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg), licentienummer 180029R
  • Moms&More staat vermeld in de Zorggids VGZ

 

Voor informatie over vergoedingen door de ziektekostenverzekeringen voor integrale therapie zie de website van Vereniging Integrale Vitaliteitkunde.

Ook de zorgverzekeraars die vallen binnen de VGZ-verzekeringsgroep vergoeden geheel of gedeeltelijk je sessies. Klik hier voor de praktijkvermelding van Moms&More in de Zorggids VGZ.

De kosten voor deze therapie tellen niet mee voor het eigen risico of de verplichte wettelijke bijdrage!

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Check altijd zelf of je voor vergoeding in aanmerking komt!

 

Vergoeding door werkgever
 

Je werkgever heeft er belang bij dat jij goed in je vel zit. Dat geldt zeker voor werkgerelateerde problemen maar soms ook voor dingen die meer privé lijken.

Redenen kunnen zijn:

  • Goed werkgeverschap
  • Het belang van persoonlijke ontwikkeling
  • Verhoging arbeidsproductiviteit
  • Verzuimpreventie
  • Dreigende arbeidsongeschiktheid
  • Snelle re-integratie na ziekte


Heeft jouw werkgever belang bij het traject dat je wil volgen? Grote kans dat je niets zelf hoeft te betalen. En wees niet bang dat je werkgever dan alles komt te weten over jou want er is een geheimhoudingsplicht. 

Wat zijn de mogelijkheden als je wil dat je werkgever betaalt?

– CAO

Kijk als eerste of er in je CAO iets staat over de mogelijkheden van coaching. Zo ja, ga dan naar HRM of je leidinggevende voor meer informatie.

– Via leidinggevende

Neem vervolgens contact op met je leidinggevende. Is hij bekend met wat er speelt bij jou en vindt hij dat je daar iets mee moet doen, dan heb je een goede kans dat hij het ook wil betalen.

– Via HRM

Geeft je leidinggevende niet thuis of vind je het lastig het hem te vragen? Neem dan contact op met de afdeling HRM of Personeelszaken, geef aan wat er speelt, dat je een geschikte coach hebt gevonden en vraag naar de mogelijkheden.

– Loopbaanbudget

Sommige cliënten krijgen hun traject vergoed uit hun loopbaanbudget. Check eventueel bij je leidinggevende of HR-afdeling of je zo’n budget hebt en wat de voorwaarden zijn. Bedenk dan waarom jouw coachtraject aan de voorwaarden voldoet en leg dit voor bij je leidinggevende of HR-manager. 

– Arbodienst

Heb je contact met een arbodienst over wat er speelt bij jou, vraag dan aan hun wat de mogelijkheden zijn om de coaching vergoed te krijgen.

Vergoeding door eigen bedrijf

Heb je een eigen bedrijf en is jouw behandeling/coaching gerelateerd aan het werk dat je doet voor je bedrijf dan voer je de kosten in je boekhouding logischerwijze op als bedrijfskosten.

logo viv 20
RBCZ logo CMYK payoff

Zorg voor Kwaliteit en Klachten

 

Als lid van de beroepsvereniging VIV ben ik gehouden aan de Beroepscode die de Vereniging heeft opgesteld, waarin onder andere aspecten m.b.t. de relatie cliënt – behandelaar worden vermeld. Klik hier voor de beroepscode van beroepsvereniging VIV.

Voorafgaand aan de behandeling, dien je een Behandelovereenkomst te ondertekenen. In deze Behandelovereenkomst geef je aan dat je op de hoogte bent van mijn werkzaamheden als coach en instemt met de doelstelling van de behandeling. De behandelovereenkomst is gebaseerd op een inspannings­verplichting mijnerzijds. Resultaten kunnen niet worden gegarandeerd, omdat deze sterk afhankelijk zijn van jouw eigen activiteiten.

Moms&More handelt volgens de privacyregels van de AVG, de dossierplicht en de verplichtingen als gevolg van de WGBO, de Wkkgz en de beroepscode. Wanneer je een afspraak maakt bij Moms&More ga je akkoord met de privacyregels die zijn vastgelegd in de Privacyverklaring

 

Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling

Per 1 januari 2019 is er een wettelijke verplichting voor beroepskrachten in het onderwijs en de zorg om te werken met de meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling.

Wanneer er signalen zijn van huiselijk geweld en of kindermishandeling wordt er gehandeld volgens de meldcode huiselijk geweld. Wanneer dit aan de orde is worden de volgende stappen doorlopen.

Stap 1: In kaart brengen van de signalen.

Stap 2: Collegiale consultatie en zo nodig raadplegen van het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling, het Steunpunt Huiselijk Geweld of een deskundige op het terrein van letsel duiding.

Stap 3: Gesprek met de cliënt.

Stap 4: Wegen van het geweld of de kindermishandeling.

Stap 5: Beslissen: Hulp organiseren of melden.

 

Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ)

Met ingang van 1 januari 2017 heeft de overheid besloten dat je als cliënt van een zorgverlener makkelijk en toegankelijk je klacht moet kunnen delen. Het doel van deze wet is dat je als cliënt feedback moet kunnen geven over de zorg die je ontvangen hebt, zodat de zorgverlener kan leren van je bevindingen en deze kan verbeteren. Deze wet maakt het voor jou overzichtelijk wat de stappen zijn die je dient te bewandelen om je klacht kenbaar te maken. De WKKGZ geldt voor alle zorgaanbieders. Zowel voor zorginstellingen als zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals praktijkhouders.

Binnen deze wet is sprake van een drietal te onderscheiden stappen:

Stap 1: Een klacht maak je in eerste instantie bespreekbaar bij je behandelaar.

Stap 2: Leidt dat niet tot een oplossing dan neem je contact op met de beroepsvereniging en zij zorgen dat een klachtfunctionaris in actie komt. De beroepsvereniging is te bereiken via info@vivnederland.nl. Hierbij het klachtenformulier.

Stap 3: Indien de Klachtfunctionaris er niet in slaagt te bemiddelen, kun je ervoor kiezen om je klacht voor te leggen aan een geschillencommissie. Hier vind je een verdere uitleg van de procedure.

Mocht je vragen hebben over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben hoor ik dat graag. Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan, ik wil dat je weet dat dit niet mijn intentie is. Mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je.